Home » אטרקציות » תיאטרון » תיאטרון בית ליסין – אומנות שמרגישה כמו בבית

תיאטרון בית ליסין – אומנות שמרגישה כמו בבית

כשאנחנו חושבים על אומנות, הרבה מאתנו מדמיינים את כל אנשי המעמד העליון ולמעשה מקשרים את האומנות לחברה האליטיסטית. אך בפועל, האומנות יכולה להיות נגישה לכולנו על כל גווניה. תיאטרון בית ליסין הוא דוגמא מצוינת למקום שבו הקהל הרחב יכול ליהנות מאומנות שמדברת אליו בגובה העיניים. ההצגות של בית ליסין הן שעה וחצי של התרגשות גדולה, חוויה מעשירה שיכולה להיות מבדרת, מותחת או נוסטלגית מאוד.

תיאטרון בית ליסין הוא תיאטרון בהנהלתה של ציפי פינס, והוא תיאטרון ציבורי מוביל בישראל שסוחף אליו המוני אנשים מכל רחבי הארץ בשל הרפרטואר המגוון והאיכותי שלו. כבר משנת 1980, השנה בה הוא נוסד, הוא היה הבטחה גדולה בתחום האומנות בישראל. בתחילת דרכו, הוא היה מועדון של הסתדרות העובדים בישראל ופעל מתוך אולם קטן סמוך לרחוב ליסין. אחרי בערך 23 שנה, הוא עבר למשכן חדש בדיזינגוף והפך להיות התיאטרון השני בגודלו בארץ שמציג בכל ערב הצגות רבות בשלושה אולמות בתל אביב ועוד מספר אולמות בערים אחרות.

כיום, המטרה העיקרית של תיאטרון בית ליסין הוא לטפח מחזאות ישראלית לצד הצגת מחזאות מודרנית מכל רחבי העולם, אך הדגש הוא על יצירה ישראלית מקורית שתשקף את החברה הישראלית במציאות החדשה שלה. זו הסיבה שמיטב ההצגות של התיאטרון הן בעלות אמירה חברתית ואומנותית עכשווית. אך על אף העובדה שיש אמירות בתוך כל הצגה, קהל הצופים אינו נדרש להיות בעל הבנה או ראייה חדה; כל מי שמגיע לאחת ההצגות של התיאטרון יכול להתרווח על הכיסא, לצפות בהצגה ופשוט ליהנות ממשחק משובח של שחקנים מוכשרים ועלילה מרתקת.

התיאטרון מפיק באופן שוטף הצגות ילדים, ועל כן הוא פונה לכל הגילאים. "בית ליסין לילדים" חושף בפני הדורות הצעירים הצגות איכותיות על מנת לגדל דור חדש מלא תשוקה לעולם התיאטרון. בנוסף, משנת 2009 תיאטרון בית ליסין כולל קבוצת צעירים כחלק מהחזון של התיאטרון להיות חממה ליוצרים צעירים חדשים.

תיאטרון בית ליסין

תיאטרון בית ליסין מבט על הבמנה

 כמה מההצגות של תיאטרון בית ליסין:

חברות הכי טובות- מחזה עטור פרסים שעולה לראשונה על בימת התיאטרון בשנת 1999. המחזה מגולל חברות הדוקה של 30 שנה בין 3 נשים שהסתיימה בטעם מר, וערב אחד הן נאלצות להיפגש וכל הרגשות צפים מעלה.

מדליה להארי- קומדיה על פנסיונרית שמתאהבת באיש חם מזג. הם מגיעים יחד לפלורידה ופוגשים את בת זוגות של הארי, בנה.

האמת- הצגה בכיכובם של ליאור אשכנזי, הילה זיתון, מיכל לוי וירון מוטולה. הצגה המעלה דילמה לגבי חשיפת האמת, והאם כדאי לגלות לבני זוג על בגידה או שמא עדיף להגן עליהם מפני האמת?

וזהו רק חלק קטן ממסחר ההצגות שניתן לצפות בהן בתיאטרון בית ליסין

About Dana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*