Home » Uncategorized » קוד לבוש, האמנם? -עניבות
קוד לבוש, האמנם? -עניבות

קוד לבוש, האמנם? -עניבות

מעולם לא הבנתי את המשמעות של לבוש מעונב. בכל פעם שהייתי רואה מישהו לבוש בחליפות ועניבות זו היתה נראית לי תחפושת ולא שום דבר אמיתי שקשור ללבוש.

תמיד הצחיקו אותי אותם האנשים שהולכים לבושים בעניבות ונראים כאילו הם נחנקים וסובלים וממש לא נח להם.

כשהיתי מבחינה בגברים בעניבות הייתי חשה חמלה על היותם גברים, למה הם צריכים ללכת בעניבות כדי להרגיש חזקים ויפים?

 

תמיד חשבתי כי עניבות הן פריט אופנה מיותר לחלוטין. הוא יאנו נח והמשמעות שלו כל כך תלושה מהמציאות שאני חיה בה, עד כי לא הצלחתי להבין כלל את החיבור שלה לעולם. הרגשתי שעניבות הן פיסות בד מהעבר שאין להן כאן כל מקום עוד.

 

אך כל אותן התחושות שהיו לי בנוגע לעניבות עברו כלילי כאשר התחלתי את לימודי בעריכת דין.

 

לפתע נכנסתי לעולם חדש ולא מוכר. אני, שתמיד נהגתי להתלבש באופן הכי פחות מוקפד, נתקלתי כעת במרצים וסטודנטים שמקפידים להתלבש בסגנון הקלאסי, בחליפות ובעניבות, בשמלות או חולצות כפתורים לנשים והרגשתי בהתחלה כי אני אולי לא ממש נמצאת במקום הנכון.

 

קוד הלבוש כלל לא תאם לאופי שלי והתחבטתי רבות בשאלה האם זה התחום הנכון לי. אך לעומת הבגדים שכלל לא תאמו את הרגשתי ואופיי, הלימודים והעיסוק במשפטים קסמו לי עד מאוד. וגם הייתי טובה בכך.

 

נמשכתי לתחום ואהבתי את הנבירה בדינים, החשיבה האתגרים ומציאת הפתרונות ובתום הלימודים כשקבלתי את ההתמחות שהכי רציתי, במקום הנחשב ביותר בעיר, שמחתי עד אין קץ.

 

לצורך ההתחלה החדשה שלי, הלכתי לקנות בגדים. גם אני אצטרך מעכשיו להתלבש לפי הקודים המקובלים בעולם עורכי הדין.

 

אמנם אין עדיין צורך לנשים ללבוש עניבות, אך ביגוד מוקפד וקלאסי חובה גם לנשים במיוחד לימים בהם אגיע בעצמי לדיונים בבתי משפט.

 

מצויידת בחולצות כפתורים, מכנסיים קלאסיים ומחוייטים , חליפה נשית אחת, הגעתי לקופה לשלם על הבגדים החדשים שילוו אותי זה עתה. לידי עמד גבר עם מבחר מגוון של עניבות ולא ידע מה לבחור. מדד עניבה אחר עניבה והתלבט.

מעניין, שפתאום כל עניין העניבות היה נראה לי מובן מאליו, ונזכרתי כיצד פעם הייתי רחוקה כל כך מהעולם הזה עד כי לא הבנתי כלל  את הצורך של פריט לבוש זה.

 

About Dana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*