Home » Uncategorized » הפעילות האולטימטיבית לכולם- ביקור במוזיאון
הפעילות האולטימטיבית לכולם- ביקור במוזיאון

הפעילות האולטימטיבית לכולם- ביקור במוזיאון

 

מוזיאון יונק את שמו מיוונית ומשמעותו היא: "היכל המוזות". המוזיאון הראשון שנוסד היה במצרים ותפקידו היה לשמש מקום מפגש להוגי דעות ומלומדים לקיום דיונים ולמידה. מדובר במקום אשר מרוכזות בו יצירות אומנות, עתיקות, חפירות ארכיאולוגיות אשר יכולות ללמד על תקופות שונות בהיסטוריה ואף חפצים שונים הקשורים למדע. המטרה שלו חיובית באופן מוחלט וחד משמעי: להוות מקום להעשרה, לימוד, חינוך ומחקר.

קיימים סוגים רבים ומגוונים של מוזיאונים: מוזיאונים של תמונות מתקופות שונות, פסלים, מיצגים ארכיאולוגיים, מדע, אומנות עכשווית, אופנה ועוד סוגים רבים. ישנם אף מוזיאונים אשר משלבים מספר תערוכות ובעלי אגפים לתערוכות מתחלפות.

אתגר המשותף להורים רבים ואף לצעירים הוא הקושי באיתור פעילות לסופי שבוע וחופשים אשר יהווה העשרה ותרבות ולא עוד פעילות של ישיבה ממושכת מול הטלוויזיה, מסך הסלולארי או מסך הטאבלט.

בחיפוש מתמשך ומייאש אחר פעילויות אפשריות, הן לצעירים והן להורים וילדים, אחד הפתרונות המומלצים והמוצלחים הוא ביקור במוזיאון. מדובר בפיתרון אשר לא דורש היערכות מיוחדת (כמו טיול בחיק הטבע, למשל), אינו כפוף למזג האוויר (גשם בחורף או חום ולחות הקיץ), ואף המשמעות הכלכלית שלו אינה דרמטית – הרבה מוזיאונים מקיימים תערוכות אשר הכניסה אליהן היא בחינם ולכל היותר, המחיר לרוב שווה לכל נפש. באופן זה זוכים לקבל מענה לשני צרכים בו זמנית: גם פיתרון לבילוי משפחתי וגם חוויה מעשירה ומלמדת.

ישנם סוגים שונים מוזיאונים ותערוכות אשר מתעדכנות בתדירות גבוהה ובכך מאפשרים ביקור חוזר באותו מוזיאון מבלי לחזור ולבקר באותן תערוכות. המוזיאונים המוכרים בישראל הם מוזיאון ישראל ו"יד ושם" בירושלים, מוזיאון ארץ ישראל ומוזיאון תל אביב לאומנות אשר נמצאים בתל אביב ומדע-טק בחיפה. לצד המוזיאונים ה"סטנדרטים" ישנם מוזיאונים ייחודיים ומוזרים. בין המוזיאונים המוזרים בעולם יש את מוזיאון האסלות בניו דלהי אשר חוק את התפתחות האסלות לאורך ההיסטוריה ועד לימינו. בפאריז ניתן למצוא את מוזיאון הביוב אשר מסביר על המבנה ההנדסי והטכנולוגיה של מערכת הביוב הפריזאית. בוינסקונסין ארה"ב ניתן למצוא את מוזיאון החרדל אשר מציגים בו אלפי סוגים של חרדל מכל רחבי העולם ועומדים על השוני בינהם.

About Dana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*