Home » Uncategorized » אוברולים לערב | שמלות ואוברולים | לבוש אלגנטי – אוברולים
אוברולים לערב | שמלות ואוברולים | לבוש אלגנטי – אוברולים

אוברולים לערב | שמלות ואוברולים | לבוש אלגנטי – אוברולים

אוברולים לערב | שמלות ואוברולים | לבוש אלגנטי – אוברולים

מה כל כך מיוחד בהם באוברולים שהם הפכו לפריט לבוש כל כך מבוקש? כיום גם גברים וגם נשים, ילדים בכל הגילאים לובשים אוברולים שעד לפני רגע נשכחו בארון של סבא והיו יוצאים ממנו רק כשהיה צובע את הגדר בחצר או מאכיל את העיזים בחציר. אז איך הגיעו כל כך הרבה אוברולים לתצוגות האופנה המדוברות בעולם ועשו את כל הדרך הזו מפריט שימושי וגברי, מבגד עבודה מסורבל ולא נח לפריט אופנה איכותי ובעל משמעות עיצובית יוצאת דופן? אם כן השפה העיצובית של האוברולים התפתחה במשך השנים והפכה מבגד גברי שבמקורו היה בגד עבודה מחוספס וגברי למעודן יותר וכזה שאפשר למצוא בו גם אלמנטיים נשיים ועדינים.

האוברולים שזכו בשפה עיצובית גסה ומחוספסת, החלו לובשים צורה חדשה. אם הם נתפרו בעבר בגזרות רחבות שמטרתן לטשטש את קוי הגוף, להיות נוחים ללבישה מעל בגדים ללא צורך באסטיקה, כיום האוברולים מקבלים טיפול שונה לחלוטין והופכים להיות מחמיאים בגזרתם, מתייחסים לגוף שעליהם הם נלבשים. האוברולים הם בגד שלם בפני עצמו וכבר אינם נלבשים בהכרח מעל בגדים, יש להם אמירה אופנתית חזקה והם מותאמים לסגנונות שונים וןמגוונים. קיימים אוברולים שהם יותר קרובים למקור, אוברולים שעשויים מבדים שמזכירים את בגדי העבודה או המדים, מג'ינסים ומבדים חזקים אחרים שמשווים מראה של פעם לאוברולים וללובש אותם. אך קיימים גם אוברולים בגזרות שונות לגמרי, כאלו שנתפרות כמחמיאות לגוף האשה או הגבר, בבדים עדינים שנופלים בעדינות על קימורי הגוף, או בדים צמודים המבליטים את הגוף הלובש אותם וגם התיחסות לגימורים, לפריטים שבתוך אוברולים ועוד התייחסויות שלא היו בעבר לפריט הלבוש המיוחד הזה.

אם כן, ניתן לראות כי האוברולים הם אכן פריט לבוש ייחודי ומעניין שלא דומה לאף בגד אחר בהתפתחות ובשינויים שהוא עבר בעשורים האחרונים. גם המשמעות העיצובית שלו מעניינת ואיך האמירה והאיזכור ההיסטורי שלו משתלבים יחד בעיצוב וביעוד החדש שלו גם מעניינים ותורמים רבות לשיח החברתי הבוחן את האופנה כיום ביחס לאופנה בהיסטוריה ובודק כיצד האופנה הכתיבה בעבר ומכתיבה בהווה היבטים חברתיים.

 

About Dana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*