Home » כלי מטבח » מחבתות » אין מטבח בלי מחבת
אין מטבח בלי מחבת

אין מטבח בלי מחבת

בשנים האחרונות יוצרו מספר סוגים של מחבתות מחומרים שונים בשוק כלי המטבח

לפיכך נוצר ויכוח גם בקרב שפים שונים איזו מחבת כדאית יותר לבישול, או איזו מחבת בריאה יותר לבישול ומהנה יותר לעבוד איתה במטבח, וכן איזו מחבת תוכל לתרום יותר לבישול טעים יותר. נשאלת גם השאלה האם לכלי הבישול היכולת להשפיע על הטעם.

סוגי מחבתות

מחבת איכותית היא בכל מקרה פריט חובה לכל מטבח, אך השאלה היא האם נבחר בזוג מחבת הטפלון או אולי נבחר במחבת הקראמית שתהיה טובה יותר באיכותה. האם סוג מחבת שנבחר כלל משפיעה או חשובה לעבודה במטבח או לתהליך הבישול. איזו מחבת יכולה להיות בריאה יותר לרכיבי האוכל ועוד שאלות רבות מעולם המטבחים.

מחבת היא הכלי המשומש ביותר במטבח שלי

מחבתות בכל מקרה הן כלי שימושי ועיקרי בכל המטבחים ולא ניתן למעשה לבשל ללא שימוש במחבת או אף בכמה מחבתות יחד. אני משתמשים בכל עת במחבתות שונות ובאופן שגרתי ותכוף ביותר. אם להכין חביתה, לטגן קציצות, להכין רטבים או למעשה לבשל את כל סוגי התבשילים, אנחנו נצטרך מחבתות ובכל מיני גדלים.  מחבתות קראמיות מוגדרות בקטגוריה הירוקה, שגם היא נכנסה וכבשה את עולם המטבח והבישול- ליצור בישול בריא יותר ומחומרים בריאים יותר שאינם פוגעים בסביבה או פוגעים במרכיבי האוכל ובמוצרי המזון.

מאפייניהם של סוגי המחבתות השונות

המחבת הקראמית מיוצרת משכבות רבות של ציפויים ומחומרים טבעיים של סלע בעל תרכובת חזקה ועמידה מאד. הכוונה היא שהחומר העמיד אינו מתפרק בשום טמפרטורה קיצונית, וכך אינו חודר לאוכל. גם מחבתות הטפלון מונעים הדבקה של אוכל, ניתן  לבשל בהן ללא שמן וכך ליצור מאכלים דיאטטיים יותר על ריכוז רב ככל הניתן בטעמים עקב בישול מהיר, מרוכז ולא ארוך.

בדיקות מקדימות לפניי שרוכשים מחבת

כל צרכן עליו לבדוק גם בקניית מחבתות מסוגים שונים את תו התקן שיכלול אישור גם ממכון התקנים הישראלי. המחיר בלבד אינו יכול להוות שיקול בקניה של מחבתות, כיוון שאין לו השפעה על טיב המחבת או על איכותו. ובכל מקרה, כל מחבת שכבר הפכה לישנה ומלאה בשריטות יש כבר להחליפה בחדשה כדי שהבישול יהיה בריא וטעים יותר מבלי לספוג חומרים הנפלטים מהמחבת.

מקווים שתרמנו לידע שלכם לגבי מחבתות מוזמנים להמשיך לקרוא עוד כתבות באתר שלנו.

About Dana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*