Home » כלי מטבח » מתכונים » איך להכין פיצה בדיוק כמו באיטליה?
איך להכין פיצה בדיוק כמו באיטליה?

איך להכין פיצה בדיוק כמו באיטליה?

פיצה זה לא סתם אוכל. פיצה זה הילדות. בצק עבה או דק, רוטב עשיר, אדום ומתקתק עם בזיליקום ואורגנו וגבינה מפנקת יוצרים את השילוב המושלם של אוכל מהמטבח האיטלקי שפשוט אי אפשר לעמוד בפניו.

אם כהפתעה לאישה, כארוחה קלילה אך אהובה לילדים או סתם בתור פינוק עצמי, להכין פיצה בבית זה לא רק טעים, זה מתכון ליום כיף! הלישה, הבישול, הריחות שאי אפשר לעמוד בפניהם, הופכים כולם את הכנת הפיצה מסתם עוד ארוחת ערב ליום כיף של ריחות וטעמים שממלאים את הבית.

הבסיס של הבסיס – הבצק

ברור, אפשר לקנות בצק לפיצה מוכן ולזרוק עליו רוטב עגבניות וגבינה. אבל אם רוצים את הניחוח המיוחד של פיצה איטלקית אמיתית שממלאת את כל הבית, צריך להפשיל שרוולים ולהתחיל ללוש ניתן להיעבר בכלי מטבח ייעודיים!

יש אנשים שאוהבים בצק עבה ואוורירי, יש כאלה שמעדיפים דק וקריספי. הסוד הוא למצוא  מתכון לפיצה לפי סוג הבצק ואז לשחק עם העובי לפי הטעם שלכם. אל תהססו לעשות ניסויים עם הפיצה שלכם. נכון- יכול להיות שתשרפו פיצה או שתיים אבל בסוף תדעו איך להכין את הפיצה האהובה עליכם באופן שאתם הכי אוהבים.

בצק איטלקי

איך אתם מעדיפים את הבצק שלכם?

רוטב נפוליטנה

אתם יכולים להיות עצלנים ולהשתמש ברסק עגבניות, או לקנות רוטב מוכן. אנחנו לא נשפוט אתכם. אבל אם כבר השקעתם בבצק טרי וביתי, שווה גם להשקיע בהכנת רוטב נפוליטנה ביתי ועשיר! הרוטב הוא הדבר שעל פיו הפיצה שלכם תישפט. עם כל הכבוד לבצק ולגבינה (ויש כבוד), קשה לטעות בבצק ואת הגבינה אתם בלאו הכי קונים. הרוטב שלכם צריך להיות עשיר, מתקתק ומתובל היטב. ההשקעה האמיתית שלכם תימדד פה. תשקיעו את הזמן בבישול העגבניות, תתבלו בכמויות המתאימות ותראו איך כל החברים מתחננים לבוא אליכם הביתה, ולטעום מהפיצה הביתית שלכם. לא לוותר על עלי בזיליקום טריים ושמן זית!

גבינה

הגבינה זה הכתר של הפיצה. זה מה שהופך פיצה מסתם גוש בצק עם עגבניות למאכל הילדות האהוב עלינו. גבינה טובה נמסה בתנור ומתערבבת עם הרוטב לקבלת הגוון הכתמתם שכולנו מכירים ואוהבים. בין אם זו המוצרלה המגורדת הטעימה או גבינה מיוחדת אחרת שאתם אוהבים בפיצה שלכם, פזרו אותה בנדיבות ואחידות, וכמובן אל תשכחו להשאיר שוליים עבים של בצק רך ותפוח.

פיצה דקה

כמה שיותר קריספי יותר איטלקי

תוספות

מאננס לאנשובי, מברוקולי לגבינה בולגרית, נראה שאנשים אוהבים לתקוע על הפיצה שלהם הכל. כדאי לבחור תוספות טריות (לא, פטריות משימורים זו לא אופציה), לחתוך אותן דק דק כדי שיאפו היטב ולפזר בנדיבות. מצד שני, שימו לב שאתם לא מכסים את כל הפיצה. זיכרו שתוספת היא תוספת. היא לא באה במקום הגבינה. תנו לגבינה מקום של כבוד בפיצה ואל תכסו אותה בהר של תוספות שיימנעו ממנה להיצרב בתנור, ניתן להשתמש בתבנית מתאימה לפיצה על מנת לשמור על הצורה.

תוספות הן המקום להיות יצירתיים ולשחק עם הטעמים. אפשר להישאר שמרנים ולדבוק בתירס, זיתים, פטריות או בצל ואפשר להשתגע עם פלפלים קלויים, בטטה, וקישוא בפיצה אנטיפסטי מיוחדת. אפשר גם לצרוב אננס במחבת ולשים על הפיצה, או להוסיף רצועות שמנות של פפרוני (ניתן לקנות פפרוני צמחוני לשומרי הכשרות שביניכם). תנו לדמיון שלכם להעיף אתכם.

תיבול

פיצריות נותנות לנו תערובת של מונוסודיום גלוטמט ותבלינים לשים על הפיצה, אבל כשאתם מכינים פיצה בבית, אתם יודעים שהפיצה שווה יותר השקעה מתערובת התיבול לפיצה המוכנה שמקבלים בפיצריות! שימו שום גבישי, תבלין צ'ילי, אורגנו ואבקת בצל על השולחן ותנו לאורחים שלכם לתבל את הפיצה האיטלקית העשירה שלכם לפי הטעם שלהם.

בתיאבון!

 

About Dana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*