Home » חשמל לבית » שואב אבק רובוטי – האם זה באמת חוסך מאיתנו לטאטא את הבית?
שואב אבק רובוטי – האם זה באמת חוסך מאיתנו לטאטא את הבית?

שואב אבק רובוטי – האם זה באמת חוסך מאיתנו לטאטא את הבית?

"אני סומכת על הניקיון שלי", "לא מאמין ששואב אבק רובוטי יכול לנקות יותר טוב ממני", "יש דברים שהטכנולוגיה לא יכולה לעשות באופן מוצלח יותר מבני האדם" .

השנה 2018 ואנשים רבים עדיין מפקפקים בתפעולם של רובוטים, או יותר נכון שואבי אבק רובוטיים. אז נכון, אמנם אין כמו ידי אדם (במיוחד שזה נוגע לבית הפרטי של כל אחד מאיתנו), אבל תסכימו עם העובדה שלא תמיד אתם מוצאים זמן לבצע ניקיון יסודי בבית שלכם, שלרוב אתם עייפים ומותשים אחרי מלאכת הניקיון, ואפילו אתם עלולים לפספס פה ושם איזו קרדיט אבק שממתינה לכם בפינת החדר.

אז למקרה שעדיין לא נתקלתם, שמעתם, ראיתם או שכן עשיתם את הפעולות הללו ומשום מה החלטתם לסרב לאופציה הזו – כדאי שתכירו את דור העתיד של שואב האבק המסורתי – שואב אבק רובוטי: הוא קטן, הוא מתקדם, הוא טכנולוגי, הכוכב של מוצרי החשמל הביתיים והוא אמור לחסוך עבורנו עבודה פיזית מעצבנת שרובנו, איך לומר את זה בעדינות, לא ממש אוהבים.

המהפכה הטכנולוגית הגבירה בבני האדם את הרצון לעשות פחות ולקבל יותר. חלילה לא מדובר בדבר שלילי, הרי אחד הדברים שהופכים אותנו, בני האדם, לבעל החיים החזק והשולט בעולם הוא המוח שלנו, שתרם במאה אחוז להמצאת המוצר המהפכני הזה. המחשבה הרווחת היא שאם נוכל לנצל את הידע הטכנולוגי שלנו ולרתום אותו לטובתנו – הרי זה משובח. למעשה, כל המצאה טכנולוגית חדשה שנולדת לאוויר העולם טומנת בחובה את הרעיון המרכזי של "עזבו אתכם, תנו למוצר הטכנולוגי והמתקדם לעשות את העבודה בשבילכם".
הסמארטפונים הם אולי הדוגמה הכי טובה לכך, כיוון שמרכזים בתוכם אפליקציות שונות שעוזרות לנו להפוך את החיים שלנו להרבה יותר קלים, פשוטים ומהירים. וויז, וואטסאפ, ואפילו תזכורות בלוח שנה ושעונים מעוררים, כל אלה ועוד גרמו לנו להוריד איזו צרה או שתיים מהראש שלנו, לא לשכוח אירועים חשובים ובעיקר – תרמו (ועדיין תורמים) לנו רבות בחיי היום יום.

אמנם הטלפון החכם הוא הדוגמה הבולטת ביותר בשטח, אך הטכנולוגיה שאנו מייצרים מגיעה אט אט לכל תחומי החיים שלנו, והופכת אותם ליעילים יותר. כך גם שואב אבק רובוטי, שמהווה היום כמוצר טכנולוגי אדיר ושימושי במיוחד, ולמעשה פתח את הדלת שלנו אל דור העתיד שבמהלך השנים רק ילך ויתפתח עוד, אפילו מעבר למה שאנו יכולים לדמיין כיום.

כך שאם שוטטתם לאחרונה באחת מחנויות מוצרי החשמל באזור מגוריכם, וראיתם מכשירים שבמבט ראשוני נראים כמו ג'וק או אולי כמו חללית קטנה – הגעתם לאזור הנכון בחנות. כיום קיימים מגוון דגמים של שואבי אבק רובוטיים שונים, אשר לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות. עם זאת, לכולם מכנה אחד משותף – ניקיון הרצפה מלוכלכים שונים באופן עצמאי וללא התערבות אדם. ככה שאם אכלתם בסלון, הילדים חזרו עם חול מהים והחלו לרוץ בכל הבית, או סתם לא ניקיתם מתחת לספה הרבה זמן ובא לכם ללכת יחפים בבית, שואב אבק רובוטי יעשה את הפעולה הזו עבורכם.

אז איך זה עובד?

שואבי אבק רובוטיים בנויים ממערכת של מברשות המסתובבות באמצעות מנוע, מה שיוצר לחץ בתחתית הרובוט ובכך "שואב" את כל הלכלוך ישירות למיכל איסוף האשפה המחובר אליו.

אישה מנקה

מכורות למטאטא

ישנם שלושה סוגים שונים של שואבי אבק רובוטיים:

הסוג הראשון הוא שואב אבק רובוטי שיטייל לכם בבית בצורה רנדומלית ויאסוף את כל הלכלוך אותו הוא פוגש בדרכו. בגלל צורת עבודתו הרנדומלית של השואב, תוכלו להבטיח לעצמכם כי הוא יחזור על אותה נקודה מספר פעמים, מה שמבטיח ניקיון יסודי בהחלט.

הסוג השני הוא שואב אבק רובוטי שנחשב למעט יותר מתוכם מהסוג הראשון. שואבים אלה עובדים בצורה מסודרת יותר ומתוכננת יותר, באמצעות מצלמות, חיישנים או אפילו באמצעות קרני לייזר. בזכות אלמנטים אלה, יודעים שואבי האבק הללו לאיזה כיוון לנוע, היכן יש לכלוך שצריך לשאוב, וכן מתי הם מגיעים למחסום שמפריע להם להתקדם (כמו קצה של מפלס, מדרגה ועוד). שואבים אלה יעברו פעם אחת כל נקודה בביתכם, אך יבטיחו לכם שקט וסתלבט בזמן זה.

הסוג השלישי הוא למעשה שילוב של שני הסוגים הראשונים. שואבי אבק רובוטיים אלה מנקים בעזרת שתי השיטות, מה שהופך אותם לייחודיים, וליעלים ביותר.

למעשה, שואבי אבק רובוטיים מבצעים את אותה פעולה שאנו עושים כאשר אנו מנקים את הבית, בין אם בעזרת מטאטא או בין אם בעזרת שואב אבק רגיל ומסורתי. הטכנולוגיה החדישה שלהם הפכה אותם למוצר שבעתיד הקרוב יהיה קיים בכל בית. עד אז, כדאי שנתחיל להתרגל לרעיון שהולך להיות לנו יותר זמן פנוי במהלך השבוע.  

 

About Dana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*