Home » כלי מטבח » מחבתות » מחבת- תמיד צריך אחת טובה
מחבת- תמיד צריך אחת טובה

מחבת- תמיד צריך אחת טובה

בתקופה האחרונה עולה לעיתים השאלה איזה סוג של מחבת כדאי יותר לקנות, מבין הסוגים הרבים והמגוונים הקיימים כיום בשוק המטבחים וכלי הבישול.

אין מטבח שיכול לתפקד ללא מחבת טובה ואיכותית, אך האם כדאי יהיה לקנות מחבת טפלון או אולי מחבת קראמית טובה יותר באיכותה? או שלמעשה סוג המחבת אינו כלל משנה וכולם יעילים ובטוחים לשימוש? נוצר בלבול רב בנושא, כיוון שהפרסומות הן רבות וכולן משכנעות כי מחבת הטפלון או מחבת קראמית למעשה טובה ואיכותית יותר לשימוש. כן ישנן דעות רבות ומגוונות לגבי מידת הבריאות של המחבתות השונות.

מחבתות הם כלי עיקרי ושימושי מאד בכל מטבח, וכל אדם מרבה להשתמש בכל סוג של מחבתות שונים בכדי להכין סוגים מגוונים של מאכלים ותבשילים, והשימוש בהם הוא יום יומי וממשוך מאד. גם המחירים של מחבתות נעים בטווחים שונים, החל ממחירים של כמה עשרות שקלים ועד להגיע גם לסכומים של מאות שקלים. המגמות שונות ורבות החל- ממחבתות ירוקות המציגות יותר בריאות ואיכות לתבשילים, ועד למחבתות מסוגים אחרים הכוללים מספר מסוים של שכבות של ציפוי, ציפויי טפלון שונים למניעת הדבקת האוכל ועוד שימושים שונים ורבים אחרים. המחבתות בעלי ציפוי קראמי עשויים מחומרים טבעיים, כגון סלעים ואלו יוצרים תרכובות חזקות ועמידות שאינן מתפרקות גם בטמפרטורות חום ואש קיצוניות מאד, וכן המחבת הקראמית מגדירה עצמה כמחבת בריאה יותר אך האם היא אכן כזאת.

כצרכנים עלינו יהיה תמיד לחפש את תו התקן שיהיה תו תקן ישראלי עדכני ורשמי, גם אם המוצר מיובא ומציג עצמו כאיכותי והחדשני ביותר בעולם הבישול והמטבחים, ולא רק לבחור כצרכנים את מה שנראה לנו מתאים ממראה העיניים או המחיר בלבד, לא תמיד המחיר היקר בכלי הבישול יעיד בהכרח גם על איכות גבוהה יותר. כמו כן יש לוודא כי המחבתות אינן פולטות חומרים או צבעים ועמידות למהלך של בישול בחום קיצוני, שלא יכללו חומרים מסרטנים או היוצרים נזק לסביבה, או ישנם מחבתות שכבר אינם טובים ובריאים לשימוש כאשר הם נשרטים והופכים להיות ישנים ובלויים ויש לבשל בהן עם כפות עץ בלבד.

 

About Dana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*